زبان: فارسی

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز

نوع فایل: PDF

تعداد صفحات: ۱۱۹

حجم کتاب: ۱.۳۶ مگابایت

مارکز در مورد این کتاب چنین توضیح میدهد: سپتامبر گذشته، پس از دو سال کار جسته و گریخته‏ی دیگر، آماده‏ی چاپ بودند و بدین‏گونه، آوارگی آنها در رفت و بازگشت مداوم میان میز تحریر و سطل زباله سرانجامی می‏یافت؛ البته اگر در آخرین دم تردیدی نهایی سایه نمی‏افکند. چون شهرهای مختلف اروپایی را که داستانها در آنها به وقوع می‏پیوندند، متکی به قوه‏ی حافظه‏ی خود و از دور تشریح کرده بودم، میل داشتم وفاداری خاطراتم را تقریباً پس از گذشت بیست سال محک بزنم و از این رو، برای بازشناسی آن شهرها، اقدام به سفر سریعی به بارسلون، ژنو، رم و پاریس کردم.

هیچ‏یک از این شهرها با آن‏چه که من به خاطر داشتم، تطبیق نمی‏کرد. همگی، مثل همه‏ی اروپای کنونی، به دنبال تغییری شگفت‏انگیز، بیگانه شده بودند. خاطرات حقیقی به نظرم اشباحی خیالی جلوه می‏کردند؛ در حالی‌که خاطرات دروغین چنان قانع‏کننده می‏نمودند که جایگزین واقعیت شده بودند. از این رو برایم میسر نبود خط تفکیک‏کننده‏ای میان توهم و حسرت گذشته بکشم. این راه‏حل نهایی بود. بالأخره آن‏چه را که برای تمام کردن کتاب، سخت به آن نیاز داشتم، یافته بودم؛ چیزی که فقط گذشت سال‏ها می‏توانست به من بدهد: چشم‏اندازی در زمان.

در بازگشتم از این سفر ماجراجویانه، تمام داستان‏ها را طی هشت ماه تب‏آلود، از ابتدا بازنویسی کردم و دیگری نیازی نداشتم از خود بپرسم کجا زندگی پایان می‏گرفت و کجا خیال آغاز می‏شد. زیرا این گمان مرا یاری می‏داد که شاید دیگر چیزی از آن‏چه بیست سال پیش در اروپا تجربه کرده بودم، صحت نداشت. نوشتن برایم چنان سهل و روان شده بود که گاه احساس می‏کردم صرفاً از روی لذت داستان‏سرایی می‏نویسم، که شاید کیفیتی انسانی شبیه بی‏وزنی است.
لینک کوتاه :
نویسنده: گابریل گارسیا مارکز
رمز فایل: فایل دارای رمز نمیباشد.
منتشر کننده: nilgon

محبوترین ها

  • http://up.afrafa.com/do.php?filename=1393460688381.rar
  • http://afrafa.com/library/wp-content/uploads/files/k&i/shabake/(9300).pdf
  • http://up.afrafa.com/do.php?filename=1383906401871.pdf
  • http://up.afrafa.com/do.php?filename=1374276116781.pdf
  • https://library.afrafa.com/%D8%B3%DA%A9%D9%88%D8%AA/
  • http://up.afrafa.com/do.php?filename=1374359396031.pdf